Pris er lansert for Peugeot E-308
Peugeot E-308 og E-308 SW er klare med ny pris og fastrente. Nå blir elektrisk kjøreglede tilgjengelig med maksimal forutsigbarhet.
Prisene er klare for både Peugeot E-308 GT og E-308 SW GT. E-308 GT er priset ned 30.000 kroner, og det gjør ikke bare den mer relevant. Det gjør også at E-308 SW GT blir betydelig mer attraktiv.
– Vi ser frem til å slippe disse to elbilene på markedet. Begge bilene har fortsatt utstyrsnivået GT, samme utstyrsnivå som tidligere, men prisene er bedre! En ferdig utstyrt E-308 GT gjør det enkelt for de som ønsker seg en ny og spennende elbil. E-308 GT tilbyr en unik kombinasjon av et høyt utstyrsnivå, design, kjøreglede og lavt forbruk, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen.
Her er prisene:
Pris på Peugeot E-308: 388.900 kroner
Pris på Peugeot E-308 SW: 398.900 kroner
Fastrenten er 2,99% i 3 år.
Topputstyrt
Peugeot E-308 lanseres kun i versjonen GT. Det betyr svært mye utstyr til alle kunder. GT utstyrsnivå inkluderer blant annet:
- Seter i skinn/Alcantara
- Full LED Matrix adaptivt frontlyssystem med fjernlysassistent
- Peugeot i-Connect Advanced 4G med navigasjon og «over the air» oppdateringer
- 10-tommers berøringsskjerm i midtkonsoll
- Trådløs CarPlay eller Android Auto
- 10-tommers 3D head-up instrumentpanel
- Adaptiv cruisekontroll stop&go
- Parkeringssensorer foran og bak med 180° ryggekamera
- Proximity Keyless (nøkkelfri inngang og start)
- 18-tommers aluminiumsfelger
- E-308 SW har i tillegg takrails
Nyheter for E-308
E-308 er svært energieffektiv og kan kjøres med et forbruk på 12,7 kWt per 100 km (E-308).
Peugeot E-308 blir utstyrt med en splitter ny motor som yter 156 hestekrefter og 260 newtonmeter dreiemoment. Utvekslingen i girboksen er optimalisert for rekkevidde, og bidrar sterkt til det lave forbruket. Batteriet er nytt med en ny sammensetning av 80 posent nikkel, 10 prosent mangan og 10 prosent kobolt. Det er også større enn på dagens elektriske Peugeot-modeller. Brutto ligger det på 54 kWt og netto 51 kWt.
Optimalisert for rekkevidde
Flere grep bidrar til å kutte i forbruket. Motor, batteri og girboks er en ting, men i tillegg er aerodynamikken i fronten og under bilen forbedret. Elbilen er også gjort så lett som mulig. Til sammen gir dette en rekkevidde på opptil 413 kilometer (E-308) og 410 kilometer (E-308 SW) i henhold til WLTP (varierer med utstyrsnivå).
– Det er viktig å huske på at lang rekkevidde ikke bare skapes av større batterier, men også av lavt forbruk. I E-308 viser Peugeot at batteristørrelsen med fordel kan holdes nede, og dermed også gjøre elbilen billigere både i innkjøp og i bruk, avslutter Rune Hensel.